Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.
Inne

Czemu dobór barw w działaniach marketingowych ma takie znaczenie

Naukowcy badają wpływ kolorów na poziom emocji i decyzje, które się podejmuje od wielu lat, i w tym okresie zostało wydanych mnóstwo profesjonalnych publikacji w tym temacie. Jak pokazuje praktyka, kolory są ogromnie ważne, z czego tak naprawdę wiele osób nie zdaje sobie sprawy do końca. Ten wpływ jest także bardzo widoczny w tym, jakie produkty i marki wybierane będą przez klientów, a jakich będą oni unikać.

Z tego też powodu zabierając się za jakieś prace wiążące się z rebrandingiem czy kreowaniem nowej marki należy także wziąć to pod uwagę. Jeżeli wybierze się bowiem jakieś przypadkowe barwy, niekoniecznie pasujące do siebie a tym bardziej do rodzaju prowadzonej działalności, to może się okazać że efekt będzie całkiem odmienny od planowanego. Klienci zamiast chętnie wybierać produkty danej firmy to zaczną ich unikać, przykładowo z powodu skojarzeń czy tego, że zwyczajnie im się nie spodoba opakowanie.

Dużo firm miało się okazję o tym przekonać, kiedy duże nakłady na zmianę wizerunku zostały stracone między innymi z powodu tego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale jakiś kolor, nie pasujący wcale do jakiejś firmy, doskonale sprawdzi się w przypadku innej, z takich też powodów warto poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jednym z najchętniej wybieranych jest niebieski, kojarzący się z profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem, dlatego chętnie jest stosowany przez firmy z branż finansowych czy technologicznych. Czerwień to kolor emocji, lecz też oznacza niebezpieczeństwo i zagrożenie.

Z tego też powodu używać go należy bardzo rozważnie, jednak dobrze wkomponowany z pewnością okaże się przydatny. Bardzo skrajne odczucia pojawiają się również w przypadku koloru czarnego. Z jednej strony kojarzy się on ze smutkiem i żałobą, lecz z drugiej może oznaczać wysoki standard, elegancję i luksus. Mając to wszystko na uwadze trzeba ocenić, czy kolor ecru sprawdzi się odpowiednio w przypadku danego projektu, czy jednak niekoniecznie. Jeśli nie, to należy znaleźć inne rozwiązanie, aby włożona praca nie została zmarnowana.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz